Moikka {{ first_name }},
Olet jo ehkä määritellyt unelma-asiakkaasi, mutta oletko varma, että hän on juuri se oikea optimaalinen asiakas sinulle? Se, joka on valmis maksamaan osaamisestasi ilman vakuuttelua?
Unelma-asiakkaan syvällinen tuntemus on yrityksesi kivijalka. Jos unelma-asiakas on liian epävarma tai ei tunnista ongelmaansa, saatat joutua tekemään turhaa työtä vakuuttelun kanssa.Työkirjan ensimmäisessä tehtävässä keskitymme optimaalisen asiakkaan tunnistamiseen. Haluat löytää sellaisen asiakkaan, joka on valmis maksamaan ongelmansa ratkaisusta – ja ennen kaikkea, tunnistaa jo tarpeensa.
Palaa työkirjaan ja tarkastele, onko nykyinen unelma-asiakkaasi sellainen, joka tarvitsee jatkuvaa vakuuttelua vai onko hän jo valmis ostamaan. Jos hän tarvitsee vakuuttelua tai huomaat muita puutteita hänessä, jatka optimaalisen asiakkaan etsintää pintaa syvemmältä.
Käytä aikaa tämän aiheen syvälliseen pohtimiseen, sillä se vaikuttaa aivan valtavasti aivan kaikkeen muuhun toimintaan yrityksessäsi. Tiedän, se ei ole helppoa. Itse koen optimaalisen asiakkaan määrittelyn yrityksen haastavimpana tehtävä ja olen itse käyttänyt lukuisia tunteja sekä mentorin apua sen kaikkein optimaalisimman asiakkaan löytämiseksi.Joten toivotan sulle oikein paljon kärsivällisyyttä tämän asian selvittämiseksi!Palataan taas huomenna asiaan!
Terkuin, Emma